Ce sunt uleiurile de motor sintetice?

Lubrifianti sintetici au fost sintetizati mai intai în cantitati semnificative ca inlocuitori pentru lubrifiantii minerali (si combustibili) de catre oamenii de stiinta germani la sfarsitul anilor 1930 si inceputul anilor 1940 din cauza lipsei  de cantitati suficiente de ulei brut pentru nevoile lor (in primul rand militare). Un factor semnificativ in castigul lor in popularitate a fost capacitatea lubrifiantilor pe baza de sintetici de a ramane fluizi la temperaturile sub zero ale frontului de est in timpul iernii, temperaturi care au determinat solidificarea lubrifiantilor pe baza de petrol datorita continutului lor mai mare de ceara. Utilizarea lubrifiantilor sintetici s-a extins prin anii 1950 si 1960 datorita unei proprietati aflate la celalalt capat al spectrului de temperatura – capacitatea de a lubrifia motoarele de aviatie la temperaturi ridicate care au determinat distrugerea lubrifiantilor pe baza de minerale. La mijlocul anilor ’70, uleiurile de motor sintetice au fost formulate si aplicate comercial pentru prima data in aplicatii auto. Acelasi sistem SAE pentru desemnarea uleiului de motorvascozitatea se aplica si uleiurilor sintetice .

Uleiurile sintetice sunt derivate fie din grupele III, grupa IV sau din unele baze din grupa V. Sinteticele includ clase de lubrifianti, cum ar fi esteri sintetici (grupa V), precum si „altii”, cum ar fi GTL (metan gaz-la-lichid) (grupa III +) si polyalphaolefin(Grupa IV). O puritate mai mare si, prin urmare, un control mai bun al proprietatii inseamna teoretic ca uleiul sintetic are proprietati mecanice mai bune la temperaturi extreme si scazute. Moleculele sunt facute suficient de mari si „moi” pentru a mentine vascozitatea buna la temperaturi mai ridicate, totusi structurile moleculare ramificate interfereaza cu solidificarea si, prin urmare, permit curgerea la temperaturi mai scazute. Astfel, desi vascozitatea scade inca, odata cu cresterea temperaturii, aceste uleiuri sintetice de motor au un indice de vascozitate mai mare fata de baza traditionala de petrol.

In acest sens, ai nevoie insa de cel mai bun ulei de motor pentru a te asigura ca obtii rezultatele dorite, iar noi iti recomandam ulei de motor Shell Helix cu amprenta neutra de carbon.

Proprietatile uleiurile sintetice sunt  special concepute pentru a permite o gama mai larga de temperaturi si includ adesea un punct de turnare mai mic. Cu indicele de vascozitate imbunatatit, uleiurile sintetice au nevoie de niveluri mai mici de amelioratori ai indicelui de vascozitate, care sunt componentele uleiului cele mai vulnerabile la degradarea termica si mecanica pe masura ce uleiul imbatraneste si, prin urmare, nu se degradeaza la fel de repede ca uleiurile de motor traditionale. Cu toate acestea, ele inca se umplu cu particule, desi materia se suspenda mai bine in ulei, iar filtrul de ulei inca se umple si se infunda in timp. Deci, schimbarile periodice de ulei si filtru ar trebui sa se faca in continuare cu ulei sintetic, dar unii furnizori de ulei sintetic sugereaza ca intervalele dintre schimbarile de ulei pot fi mai lungi, uneori pana la 16.000-24.000 kilometri (9.900-14.900 mi), in principal datorita degradarii reduse de catre oxidare.

Previous post Motive pentru a utiliza print digital outdoor în promovarea afacerii dvs
Next post President Residence, acel paradis imobiliar craiovean